zondag 21 september 2014

* Een klein rondje Burcht

Lap, het regent en het was voorspeld maar 't is nog vroeg en 't zou maar alleen in de morgen regenen volgens de berichten. Op de site van Aktivia staat er voor vandaag de 10de mars van het team van het 11de bataljon Geniesoldaten aangekondigd.
Dat zijn de mannen die volgende maand in oktober, in samenwerking met Hollandse soldaten een pontonbrug over de Schelde gaan bouwen. Dit ter herdenking van de pontonbrug die 100 jaar geleden tijdens WO1 aangelegd werd om de Antwerpenaren de kans te geven om te kunnen gaan lopen voor den Duits. Wel, ik heb al een ticketje gescoord om er ook over te mogen lopen en onze scoutskes krijgen de primeur om er als eersten over te stappen.

Aan hun georganiseerde wandeling van vandaag doen we dus ook mee. Afspraak met de stapvrienden om 10 uur !

Wandeltocht ten voordele van de peterinstellingen van 11e Bataljon Genie. Afwisselend parcours. Uiteraard ontbreekt ook dit jaar het Fort van Kruibeke niet (vanaf 12 km). Verzorgde rustposten. Restaurant in startzaal open van 11.00u tot 18.30u. Kinderanimatie aanwezig. Verrassing voor iedereen.

Ik wist niet dat er in Kruibeke een Fort was. Dat gaan we vandaag dus ontdekken. Ik vind dat trouwens een geweldig initiatief gekoppeld aan wat lichamelijke beweging. De rustposten onderweg hebben natuurlijk ook een niet te onderschatten recreatieve waarde. Laat me daarin even duidelijk zijn.

En zo kan ik na de zomervakantie weer een beetje regelmaat inbouwen om te oefenen. Het moet gezegd : Rust roest. Met het trippeke naar Lelystad in Flevoland enkele maanden terug heb ik terug ondervonden dat de eerste dagen echt zwaar zijn. Nochtans waren het geen marathontrippen en de langste was op dag 2 van Ekeren naar Zundert, een kleine 33 km. Na het einde van zo'n trip voel je echt je voeten niet meer. Ze doen echt zeer. Doortrapt vanwege het zware gewicht. En opnieuw heb ik vastgesteld dat je je er moet doorbijten. De blaren goed verzorgen doet al veel en dan de wetenschap dat je voeten er na 5 of 6 dagen aan gewend worden en dan loop je naar de maan als je zou kunnen. 't Valt een beetje te vergelijken met zadelpijn aan je kont wanneer je na jaren ontbering van enige fietsactiviteit ineens een lange trip doet met uwe velo.
Mijn bottienen had ik al laten verzolen want die waren tot op de draad versleten. Knap vakwerk van de schoenmaker in Beveren. Ik had gevreesd dat ze voor de vuilbak waren maar zo'n stapschoenen die meer dan 250€ kosten kieper je niet zo vlug weg. Daarbij hadden die bottienen een sentimentele waarde voor mij. Voor 48€ had die mens er een paar nieuwe zolen opgelegd. Met de aanschaf van nieuwe binnenzooltjes heb ik nochtans geblunderd. Onder het afzetpunt van de zool waren daar 3 evenwijdige kussentjes aangebracht. Na een tijdje waren dat geen kussentjes meer maar waren die zo hard geworden en ingetrapt dat ze werkelijk begonnen te irriteren. Ik heb er verdorie een eksteroog aan overgehouden. Ondertussen heb ik ze al vervangen en ga ik eens uitzien naar meer geschikt inlegschoeisel op reserve.

Ik moet toegeven dat ik er wel vroeg bij ben met de voorbereidingen maar ik heb al gemerkt dat dat geen overbodigheid is gebleken. In de wetenschap dat de Camino vanuit Sevilla kwa pelgrimsondersteuning niet te vergelijken is met de Camino Frances, heb ik gisteren het 1ste traject tussen Sevilla en Guillena eens bestudeerd. Het is inderdaad zo dat er minder onderdak te vinden is. Maar met een beetje oefening met kaartmateriaal en zoekfuncties kom je er wel. Het kost wel wat tijd. Hier en daar zie je dan toch wat mogelijkheid om je traject wat bij te sturen daar waar je langs oninteressante stukken autobaan wordt gestuurd. Ook de kostprijs is belangrijk want budgetteren moet je wel als je 6 weken de baan op bent. Zeker met Hostals moet je uitkijken want de bedragen die ervoor gevraagd worden zijn soms best pittig.

Ik heb gezien dat Ryan Air rechtstreekse vluchten naar Sevilla aanbiedt voor een basisprijs van iets meer dan 100€. Dat is best te doen. Met een auto tot daar bollen zou stukken duurder worden. Het vliegveld daarentegen ligt een 20-tal km buiten het stadcentrum en dus zal ik aangewezen zijn op het openbaar vervoer om er te geraken.


Kwestie dan alleen nog om een vroege vlucht op de kop te tikken zodat ik nog tijd heb om mijn eerste stempel te verkrijgen in de kathedraal van Sevilla.

't Ziet er alleszins een geweldig bouwwerk uit. Een gothische hoofdkerk van het aartsbisdom Sevilla. Ik hoop dat ik er op tijd ben want in de kathedraal van Chartres mocht ik het schudden destijds. Daar moest ik daags erna terugkomen omdat het al 8 uur gepasseerd was. Die non haar stempel lag nochtans klaar.

Ik ga nu mijn rugzakske maken zie voor een wandelingeske met de soldaatjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats een reactie als je wil.