dinsdag 10 mei 2016

Van Thuis naar Chalons en Champagne


En we zijn vertrokken. Om 4 uur ging de wekker al af. Nog eens omdraaien en er uit. Saluut lieve echtgenote, ik trek er even op uit. Rugzak in de auto en hop naar Willebroek. Den Angelo had al gezorgd voor een kommeke koffie en wat koffiekoekskes kwestie van de dag goed te beginnen. Om 7 uur waren we weg richting Condé sur Marne. Daar zouden we den Hugo aantreffen. Vlot verkeer, geen enkele file tegengekomen en rond halfelf stonden we aan het dorpskerkje van Condé. Den Hugo liet weten dat hij er al gearriveerd was en ons opwachtte in een Jupilercafeetje aan de kanaalsluis. Hij zag er goed uit en had er 8 kilometer opzitten. Die ochtend was hij uit Trépail vertrokken. Vanuit Condé moest hij er nog 24 afmalen tot in Chalons en Champagne. Na een leuk picknickske aan het kanaal reden wij door tot in Chalons, den Hugo pikkelde door langs het kanaal in rechte lijn tot daar. Op de camping in Chalons aangekomen rond 1uur hebben we vlug de grote tent opgezet en den Hugo zijn slaapplaats voorbereid. Ne pelgrim moet ge in de watten leggen. Om 6  uur kwam hij er aan gestesseld met zijne rugzak. Ik had nog voorgesteld om zijn rugzak al met de auto mee te pakken maar dat weigerde hij resoluut. Top, zo hoort het. De code moet gerespecteerd worden. In Chalons zijn we nog even langs de hypermarché zoals ze dat hier zeggen om gehakt en ajuinen om onze spaghettisaus wat op te pimpen. Vriendelijk onthaal hier op de camping die zo goed als leeg was. Nog 1 tentje was er te bespeuren. Dat bleek ook een Romepelgrim toe te behoren. Een klapke met de bezitter ervan en ik kwam te weten dat hij half maart uit Dublin was vertrokken. Moedige gast !

't Werd een gezellige avond samen met den Angelo en den Hugo. Lekkere spaghetti met een voortreffelijk glazeke wijn erbij en luisteren naar den Hugo zijn wedervaren. Goed gelachen en gezwanst ... ik wil niet ruilen met een 5 sterren hotel. Terwijl ik hier lig te tikken maakt den Hugo zich klaar om zijn volgende trip te starten. Ik hoop dat het niet meer regent. Deze nacht stonden de hemelsluizen helemaal open. Bakken water viel er uit de lucht. Nu is het even over. We gaan ervan profiteren om op te kramen en richting Puy te bollen. Toch nog een dikke 600 km te rijden. De camping municipale staat er al gereserveerd.

Fotokes zullen voor later zijn. Ik moet me wat haasten om hier op te krassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats een reactie als je wil.